NORD LEAD A1

NORD LEAD A1
  • NORD LEAD A1
  • NORD LEAD A1

» przeczytaj wszystkie opinie

Nord Lead A1 to syntezator o rewelacyjnym brzmieniu, działający w oparciu o technologię modelowania analogowego, z uproszczonym i przez to oferującym potężne możliwości interfejsem użytkownika.

Darmowa wysyłka od 99 zł

30 dni na zwrot towaru

Ekspresowa gwarancja

Zapytaj o dostępność

Nord Lead A1 to syntezator o rewelacyjnym brzmieniu, działający w oparciu o technologię modelowania analogowego, z uproszczonym i przez to oferującym potężne możliwości interfejsem użytkownika.

Oglądasz ofertę Sklepu Internetowego Riff.Sprawdź dostępność w Salonie stacjonarnym.

Darmowa wysyłka od 99 zł

30 dni na zwrot towaru

Ekspresowa gwarancja

Opis

Nord Lead A1 to syntezator o rewelacyjnym brzmieniu, działający w oparciu o technologię modelowania analogowego, z uproszczonym i przez to oferującym potężne możliwości interfejsem użytkownika.

Lead A1 – szybki i skuteczny
Lead A1 idealnie sprawdza się we wszystkich gatunkach muzycznych zarówno na scenie, jak i w studiu nagrań. Dzięki dokładnie przemyślanemu interfejsowi użytkownika Lead A1 zachęca do eksperymentów, umożliwia szybsze programowanie barw i zapewnia fantastyczne rezultaty brzmieniowe.

Najważniejsze informacje
 
Oscylatory

Unikalna sekcja oscylatorów

8 konfiguracji parametrów oscylatora

Pitch, Detune, Shape, Sync, AM, Noise, Sub Mix, FM

Tradycyjne, analogowe i cyfrowe przebiegi

Tryb Unison

Modulacja

LFO z 5 rodzajami przebiegów

Obwiednia modulacji

LFO działa jako dodatkowa obwiednia ModEnv

Filtry

Filtry dolnoprzepustowe o nachyleniu 12 i 24 dB/okt.

Filtry górno-przepustowy i pasmowo-przepustowy

Symulacje filtrów tranzystorowego i diodowego drabinkowego z syntezatorów Mini (Moog) i TB-303

Efekty

Ensemble, Chorus, Phaser, Flanger, Ring Modulator, Drive

Tryb Performance

4-częściowy multitimbral

Synchronizacja Arpeggiatora, LFO i efektu delay przez Master Clock

Funkcja Morph obsługiwana za pomocą koła modulacji i dynamiką Velocity

MIDI przez USB

Nowe funkcje

Mutator NOWOŚĆ

Przycisk Like NOWOŚĆ

Super tłusty tryb Unison

Najlepsze modelowanie analogowe…
Sercem syntezatora Lead A1 jest nowa sekcja modelowania analogowego. Do czynienia mamy z wirtualnie analogową syntezą na zupełnie nowym, najwyższym poziomie. Dzięki temu, na drodze modelowania odtworzyć można z niespotykanym dotąd realizmem cały, analogowy tor sygnałowy. To daje nieograniczone możliwości brzmieniowe.
Lead A1 to syntezator niezwykle wszechstronny i uniwersalny. Ze swoją 24-głosową polifonią i czterema działającymi równolegle warstwami brzmień daleko wykracza ponad to, co potrafią modne ostatnio, jednak ograniczone w kwestiach możliwości repliki syntezatorów analogowych.
 
… w połączeniu z najbardziej intuicyjnym interfejsem
Za podstawę projektu Lead A1 posłużył zupełnie nowy, przemyślany w detalach panel sterowania. Taki układ interfejsu zaprojektowano kierując się życzeniami profesjonalnych użytkowników – nawet tych najbardziej doświadczonych w programowaniu – którzy zawsze chcą uzyskać idealne brzmienie w studiu lub na koncercie, tak szybko, jak to możliwe. Lead A1, z nową, unikalną sekcją oscylatora, zaprogramowaną wstępnie matrycą modulacji i uproszczoną sekcją obwiedni ADR, pozwala na szybkie tworzenie barw i łatwe eksperymenty z dźwiękiem. Teraz wszystkie, niesamowite barwy możesz tworzyć znacznie szybciej, niż to zazwyczaj jest możliwe w instrumentach o takim potencjale.
 
Sekcja oscylatorów
W nowej sekcji oscylatora Lead A1 znalazło się 47 różnego rodzaju przebiegów, od klasycznych fal analogowych do cyfrowych harmonicznych i nieharmonicznych. Dzięki unikalnym ustawieniom konfiguracji programowanie przebiega znacznie szybciej niż do tej pory. Zacznij od wyboru fali dla Oscylatora, wybierz jedno z ustawień konfiguracji OSC CONFIG - Pitch, Detune, Shape, Sync, Sub Mix, FM, AM lub Noise – i użyj pokrętła Adjust, aby dopasować ustawienia tej konfiguracji. W rezultacie programowanie staje się niezwykle łatwe, bez konieczności typowej, skomplikowanej edycji parametrów toru sygnałowego, cały czas z możliwością eksperymentowania. Taki sposób tworzenia dźwięków zachwyci zarówno zaawansowanych jak i mniej doświadczonych programistów barw.
 
Konfiguracje w sekcji Oscylatora
 
Pitch
- regulacja wysokości dźwięku oryginalnego oscylatora.
 
DeTune
- sygnał drugiego oscylatora, z regulacją wysokości dźwięku.
 
Sub Mix
- sygnał drugiego oscylatora, z wyborem kształtu przebiegu i wysokości dźwięku.
 
Shape
- kształtowanie przebiegów Panel Analog, Extended Analog i Fixed Pulse za pomocą tradycyjnych metod, pozostałe przebiegi zmieniane są na drodze procesu kształtowania spektralnego.
 
Sync
- symulacja Hard Sync poprzez dodanie dodatkowego oscylatora służącego za referencyjny dla synchronizacji.
 
FM
- modulacja oscylatora 1 w wysokich częstotliwościach, za pomocą fali sinus z oscylatora 2. Do wyboru jest kilka różnych zakresów wysokości dźwięku dla oscylatora 2 (od -12 do +48 półtonów).
 
AM
- tworzenie amplitudy modulacji (Amplitude Modulation) z wykorzystaniem drugiego oscylatora.
 
Noise
- dodanie szumu do oryginalnego sygnału, z ustawieniem poziomów za pomocą Osc Control.
 
 
Filtry
W sekcji filtra Lead A1 znajdują się klasyczne filtry Low Pass 12 i 24 dB, High Pass i Band Pass, a także pierwszorzędne symulacje filtrów diodowego i drabinkowego z legendarnych syntezatorów Mini i TB-303, wykorzystane także w modelu Lead 4. Dzięki technologii modelowania filtry z Lead A1 oddają prawdziwy charakter i reakcję oryginałów, co pozwala na wszechstronne kształtowanie brzmienia z najwyższą precyzją. Filtry działają niezwykle płynnie i cechuje je ciepły, analogowy charakter.
 
LFO i Modulacja
Lead A1 posiada LFO z wyborem kształtu fali i trój-fazową obwiednię modulacji ADR. Częstotliwość LFO można zsynchronizować z zegarem master clock, natomiast obwiednię modulacji można wyzwalać ustawieniami Velocity i/lub przez LFO. Dostępna jest również funkcja działania odwrotnego Invert. Dzięki intuicyjnemu rozmieszeniu funkcji na panelu przednim, aktualne ustawienia modulacji są zawsze widoczne, co ułatwia kreowanie niesamowitych barw.
 
Efekty
W sekcji efektów Lead A1 znajdziemy dwa, nowe i niezwykłe modele efektów analogowych - Ensemble i Chorus, stworzone na wzór efektów z konkretnych syntezatorów analogowych. Efekty te nadają brzmieniu klasycznego ciepła i analogowego charakteru. Oprócz tego, dla każdej warstwy, dostępne są znakomicie brzmiące efekty Ring Modulation, Phaser, Flanger lub Drive, oraz dodatkowo osobny Delay i Reverb.
 
Koło modulacji i Velocity Morph
Morph to klasyczna dla syntezatorów Nord funkcja, pozwalająca równocześnie sterować dowolnymi parametrami Lead A1 za pomocą koła modulacji, sterownika nożnego lub dynamiką (velocity). Funkcja Morph jest bardzo łatwa w użyciu – przytrzymaj przycisk Morph i wybierz ustawienie dowolnie wybranej gałki.
 
 
NOWE FUNKCJE DOSTĘPNE OD TARGÓW NAMM, STYCZEŃ 2014
 
Przycisk Like - NOWOŚĆ
Unikalnym rozwiązaniem w Nord Lead A1 jest nowy przycisk LIKE, prosta i absolutnie praktyczna funkcja do użycia w trakcie tworzenia brzmień. Kiedy programujesz barwy, często nie masz pewności, czy barwa brzmi już idealnie. Teraz możesz po prostu “Polubić” to, co stworzyłeś w Lead A1 zapisując brzmienie w domyślnej komórce i kontynuować edycję. Możesz polubić nawet do 50 różnych wersji i przełączać się między nimi porównując polubione brzmienia, albo wrócić do jednej wybranej wersji wśród „polubionych” i poddać ją dalszej edycji. Kiedy skończysz, zapisujesz ulubioną barwę lub barwy do pamięci Lead A1.
 
Funkcja Mutate - NOWOŚĆ
Twórz różne odmiany wybranej barwy korzystając ze znanej z modelu Lead 4 funkcji Mutate. Zakres zmiany barwy dla jednego a może wszystkich parametrów ustawiasz wcześniej w procentach. Oprócz tego dostępna jest też szalona funkcja Randomize, za pomocą której stworzysz zupełne nowe brzmienie wybierając dla wszystkich parametrów ustawienia losowe.
 
Unison - NOWOŚĆ
Z zupełnie nowym, “Tłustym-Jak-Trzeba” trybem Unison Lead A1 może stanąć w szranki z dowolnym, klasycznym instrumentem analogowym.
 
Arpeggiator
Syntezator Lead A1 posada cztery niezależne Arpeggiatory, działające w trybach Up/Down oraz Random, z przebiegami obejmującymi zakres do 4 oktaw. Wszystkie lub dowolny z arpeggiatorów można zsynchronizować z zegarem Master Clock instrumentu.
 
Master Clock
W sercu Lead A1 tyka zegar Master Clock, do którego można synchronizować Arpeggiator, LFO oraz efekt Delay. Tempo Master Clock w ustawieniu slave można przyporządkować do tempa podanego z zewnątrz za pomocą MIDI. Przycisk Tap-tempo, służy do nabicia tempa do rytmu granego przez perkusistę lub tempa podkładów muzycznych.
 
Warstwy i brzmienia dzielone
Cztery identyczne syntezatory o tak potężnych możliwościach uruchomione razem dają efekt zapierający dech w piersiach. W trybie Split na każdą stronę przypadają dwie barwy. Dzięki funkcji Hold możesz przytrzymać wybrane brzmienie pod spodem, na wierzchu używając w tym czasie innego brzmienia.
 
Tryb Multi Edit
Nowością w Lead A1 jest tryb Multi-Edit do edycji i sterowania brzmieniami z czterech warstw równocześnie. Gdy zapiszesz ten tryb jako część programu Performance, możesz w czasie rzeczywistym kontrolować wszystkie cztery brzmienia Lead A1.
 
Cztery wyjścia
Lead A1 posiada cztery niezależne wyjścia audio, z możliwością skierowania każdej z czterech warstw brzmieniowych syntezatora na osobne wyjście. Co więcej, każde z brzmień można ustawić w panoramie za pomocą regulacji dostępnej na panelu górnym Lead A1.
 
Sound Manager
Wraz z Lead A1 użytkownik otrzymuje oprogramowanie Nord Sound Manager dla systemów OS X i Windows. Sound Manager to specjalna, prosta w obsłudze aplikacja, służąca do organizacji, archiwizacji i transferu programów brzmieniowych.
 
MIDI
Lead A1 obsługuje MIDI przez USB, zatem syntezator można szybko i wygodnie połączyć z sekwencerem lub oprogramowaniem Sound Manager. Wszystkie pokrętła Lead A1 wysyłają komunikaty MIDI Control.
 
Sprzęt na lata
Lead A1 i Lead A1R, tak jak wszystkie instrumenty Nord, są produkowane ręcznie, z dbałością o najmniejsze detale i jakość, w zakładach Norda w Sztokholmie.
 
W wersja z klawiaturą montowana jest 49-klawiszowa klawiatura Fatar® o super szybkiej reakcji. Wersja rack/desktop, nie licząc klawiszy, koła modulacji i sterownika pitch, posiada w 100% identyczny zestaw funkcji co wersja z klawiaturą, i nadaje się do użycia zarówno na scenie jak i w studio.
 
Wyposażone w pełni metalową obudowę, solidne regulatory i stworzone z najwyższą dbałością o jakość syntezatory Lead A1 i A1R to instrumenty, które posłużą ci do końca życia, a nawet jeszcze dłużej.

Dane techniczne

PODSTAWOWE DANE

Klawiatura dynamiczna, 49-klawiszy, funkcja zmiany oktaw (2 oktawy w dół i w górę).

Podział klawiatury (Split) na dwa zakresy, górny i dolny.

Koło modulacji (tylko wersja z klawiaturą)

Kontroler Pitch Stick, bez punktu zerowego pośrodku (tylko wersja z klawiaturą).

Programowana regulacja zmiany wysokości dźwięku Pitch: do 4 oktaw w górę i w dół

Osobne ustawienia zakresów Pitch w górę i w dół: -12 lub -24 półtonów, + 2 półtony

1 wejście dla sterownika nożnego Sustain.

1 wejście dla pedału ekspresji.

 
INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
 

3-pozycyjny wyświetlacz LED, 23 pokrętła i ponad 20 przycisków do edycji brzmień i programowania ustawień instrumentu.

 
SEKCJA OSCYLATORA
 

Oscylator z wieloma różnymi rodzajami przebiegów (tradycyjne analogowe, rozszerzone analogowe, pulse, obliczane w czasie rzeczywistym przebiegi algorytmiczne dla syntezy addytywnej, FM i formatowej)

Pokrętło konfiguracji OSC z 11 kategoriami (Pitch, Shape, Osc Sync, Noise Mix, Osc 2 Detune, Sine Mix, Tri Mix, Saw Mix, Square Mix, Freq Modulation, Amp Modulation)

 
SEKCJA FILTRA

Do wyboru: filtr dolno-przepustowy i pasmowo-przepustowy o nachyleniu 12 dB (2-rzędu), 24 dB (4-rzędu), filtr górno-przepustowy oraz filtry drabinkowe Ladder M i Ladder TB.

Regulacja: częstotliwość odcięcia filtra, rezonans, poziom obwiedni, poziom obwiedni kontrolowany dynamiką klawiatury.

Obwiednia ADR/ASR.

Przypisanie reakcji filtra do zakresu klawiatury: wyłączony, 1/3, 2/3 lub cała.

Regulowany efekt przesterowania dla filtra

 
SEKCJA MODULACJI

LFO generuje przebiegi: trójkątny, kwadrat, piło-kształtny, odwrócona piła lub sample and hold. LFO można przypisać do zmiany częstotliwości odcięcia filtra i modulacji oscylatora. Tempo LFO możne być synchronizowane z Master Clock.

LFO można przełączyć do polifonicznego trybu Env o czterech różnych charakterystykach i w ustawieniu sample and hold manualnie wyzwalać z klawiatury (polifoniczny S/H).

Arpeggiator: Zakres: 1 - 4 oktawy. Rodzaje: W górę, w dół, góra/dół i losowy. Tempo przebiegów arpeggio synchronizowane z Master Clock.

Obwiednia ADR/ASR, kontrola dynamiki (velocity) wł./wył., odwrotny kierunek obwiedni wł./wył.

 
SEKCJA WZMACNIACZA

Obwiednia ADR/ASR, sterowanie dynamiką (velocity) wł./wył., regulacja wzmocnienia.

Indywidualna kontrola położenia w panoramie Pan dla programu

 
SEKCJA PERFORMANCE

Tryby głosowe Voice: Poly, Legato z portamento, Mono, True Unison 1, 2 i 3.

Cztery programy brzmieniowe, które można układać w warstwy i używać w trybie wielo-brzmieniowym.

 
EFEKTY

Sekcja FX z efektami Flanger, Phaser, Ring Modulation, Chorus, Ensemble oraz Drive.

Sekcja Delay z nabiciem tempa, czterema poziomami wybrzmienia feedback, stereo ping-pong, regulacja poziomów dry/wet. Tempo  Delaya można synchronizować do Master Clock.

Sekcja pogłosu Reverb z pięcioma algorytmami (Room, Stage 1, Stage 2, Hall 1, Hall 2).

 
PAMIĘĆ

Programy (pojedyncze barwy): 8 x 50 (400) komórek

Performance (brzmienia złożone): 4 x 50 (200) komórek

 
WYJŚCIA AUDIO

4 wyjścia. Każdą z warstw brzmieniowych można przypisać do innego wyjścia.

Wyjście słuchawkowe.

Nisko-szumowe, 24-bitowe przetworniki cyfra-analog działające w wysokiej rozdzielczości.

 
FUNKCJE MIDI

Wszystkie pokrętła i przełączniki wysyłają i odbierają komunikaty Control Change.

Zapis programów przez System Exclusive. Zapis jednego programu lub wszystkich naraz.

Master Clock synchronizowany do tempa podanego przez MIDI.

Funkcja Soft Thru

 
ZŁĄCZA

4 liniowe wyjścia audio - złącza jack 6,35 mm, niesymetryczne

Wyjście słuchawkowe Stereo - złącze stereo jack 6,35 mm

Wejście Sustain Pedal - jack 6,35 mm  Można podłączyć różne sterowniki nożne, np. Roland DP-2, DP-6, Yamaha FC-4, FC-5, Fatar VFP1-25 itp.

Wejście Control Pedal - stereo jack 6,35 mm, TRS. Do podłączenia sterowników Yamaha FC-7, Roland EV-7, Roland EV-5, Korg EXP2 lub Korg XVP10.

Port USB obsługujący MIDI

MIDI In, MID Out - 5-pinowe złącza DIN

 
AKCESORIA W ZESTAWIE

Instrukcja obsługi

Kabel zasilania ze złączem IEC C14

Uchwyty do montażu w racku (tylko wersja rack)

 
WYMIARY

Nord Lead A1: 864 x 94 x 272 mm

Nord Lead A1R: 466 x 115 x 169 mm

 

WAGA

Nord Lead A1: 4.85 kg


Zasady i warunki zakupu pokaż

Zniżki i oferty niedostępne nigdzie indziej!

Otrzymuj oferty w newsletterze Riff

Zniżki i oferty niedostępne nigdzie indziej!

Zapisz się na newsletter